Füstbe ment terv: Nem értek célba ifj. Érdi Tiborék

Szerette volna szépen búcsúztatni a Mitsubishit Magyarországon az Érdi Rally Team, de az autó megmakacsolta magát: még soha nem kellett kiállniuk technikai gond miatt, most ez is megtörtént.

Az már korábban eldőlt, hogy idén nincs esélye megvédeni az ERC2-es bajnoki címét ifj. Érdi Tibornak és Csökő Zoltánnak: az első két verseny balszerencsés eseményei miatt olyan ponthátrányba kerültek, hogy az egyébként is teljesen felforgatott kategóriában csak a részeredményeket célozhatták meg. Az egyik ilyen cél az volt, hogy a hazai rendezésű Rally Hungaryn még sikerüljön felállniuk a dobogóra.

„A hivatalos teszt jól sikerült Bükkszentkereszten, magunkat is megleptük, hogy milyen gyorsan tudtunk autózni, de már itt látszott, hogy a győzelemre jóval kisebb lesz az esélyünk: jött két Suzuki Spanyolországból, és azok az autók jelenleg sokkal gyorsabbak már a Mitsubishinél. A shakedownon estünk-keltünk, majd a kvalifikáción harmadik időt produkáltunk, ezt követte a péntek esti szuperspeciál” – mesélte ifj. Érdi Tibor.

„Ott már biztos voltam benne, hogy nehéz lesz jó eredményt elérni, ugyanis hiába éreztem úgy, hogy jól sikerült, mégis kaptunk három másodpercet. Este sokat gondolkodtam a dolgon, de nem tudtam, hogy hol lehetett volna ennyit gyorsulni, megnéztem a tavalyi időnket és kiderült, hogy tizedre ugyanazt autóztuk most is – ebben ezzel az autóval ennyi van” – folytatta a pilóta.

„Szombaton a gyors murvás részeken kompenzáltam volna azt, hogy a szűk helyeken nagy hátrányban voltunk a riválisokhoz képest, de nagyon kikaptunk a Suzukiktól, egyértelmű volt, hogy önerőből nem tudunk nyerni. A következő gyorsaságin láttuk az út szélén állni az egyik riválist, ott felcsillant a remény, de hamarosan mi is pórul jártunk: füstölt az autó, váltóolajszaga volt, én pedig ebből már tudtam, hogy itt a vége, mivel én építem az autót, tudom, hogy mennyi idő kicserélni a sebességváltót. Mádon még így legurultunk, a szervizig lejutottunk és becsületből nekiálltunk a műveletnek, de ez otthon, a műhelyben is egy óra egy ilyen szériaautónál, úgyhogy esélyünk sem volt befejezni. Úgy döntöttünk, hogy a másnapot is elengedjük, nem szuperralizunk, hanem felkészítjük az autót a Kanári-szigetekre. Sosem kellett még ezzel a Mitsubishivel technikai hiba miatt kiállnunk, ez az első ilyen…”

A csapat a spanyol ERC-futamon búcsúzik majd végleg a Mitsubishitől, amely jövőre már nem indulhat az Eb-n – Érdi szerint ott még egyszer szeretnének egy jóízűt autózni vele, a 2022-es szezonnal kapcsolatban viszont még elég sok a kérdőjel.

Related posts